Sprog, leg og læsning

10. maj 2021

Gratis webinar: mandag den 14. juni kl. 16.00-17.00

Hvordan hænger sprog og leg sammen? Og hvorfor er det overhovedet vigtigt, at de to går hånd i hånd?

Når vi bruger kreative aktiviteter og leg sammen med oplæsning, så udfordrer vi børnene på deres koncentration og ordforråd, mens vi stimulerer deres sanser. Samtidig giver vi børnene forskellige typer af øvebaner og arenaer at afprøve nye ord, sætninger og bøjninger i – så sproget bliver lege-robust og bæredygtigt.

Det er svært at skrive for meget godt om, hvorfor de to elementer skal kombineres. Men du kan hoppe på dette webinar og blive klogere på, hvorfor det er vigtigt, og hvordan du bruger kreative aktiviteter sammen med læsningen.

Du får faglig viden og inspiration til, hvordan du kan kombinere læsning af bøger med blandt andet tegning, dramatisering og brug af krop og sanser både indendørs og udendørs.

Du får desuden konkrete idéer til, hvordan du kan arbejde med jeres læse- og læringsmiljøer og bruge LæseLeg til at udmønte og leve ’Den styrkede pædagogiske læreplan’ i den pædagogiske praksis.

Vi glæder os til at se dig!

Hvem kan deltage?

Webinaret er for pædagogisk personale med kendskab til LæseLeg.

Tilmeld dig her

Der er plads til 100 personer.

Hvis du tilmelder dig og alligevel ikke kan deltage, må du meget gerne skrive til kontakt@laeseleg.dk, så tager vi dig af listen og overdrager pladsen til en anden.

Webinaret afholdes i samarbejde mellem Mary Fonden og VIA University College.
Underviser er: Anne Nguyen-Quy. Adjunkt og Cand. Mag. i lingvistik, Efter- og videreuddannelsen, Pædagogik og CFU, VIA University College

Det er gratis at deltage. Det eneste, du skal gøre, er at tilmelde dig på forhånd via formularen her.

Du modtager efterfølgende en bekræftelse på din tilmelding – og dagen før webinaret sender vi en mail til den e-mailadresse, du har opgivet, med et link til webinaret.

Tilladelse
Mary Fonden bruger udelukkende de oplysninger, du deler med os, til at sende dig linket til webinaret.
LæseLeg et pædagogisk redskab, der har til formål at styrke 1-7-årige børns sprog og adgang til fællesskabet gennem dialogisk læsning af udvalgte billedbøger kombineret med pædagogiske aktiviteter og lege med afsæt i historierne. Dialogisk læsning kaldes også samtalelæsning og er oplæsning, hvor børnene inddrages i læsningen af og samtalen om bogen.
Glemt password?

Indtast venligst dit brugernavn eller din e-mailadresse. Du vil modtage et link til at oprette en ny adgangskode via e-mail.

Log ind