Viden

Det er vigtigt for LæseLegs udvikling løbende at blive evalueret og dokumenteret. På den måde sikrer vi, at jeres arbejde med LæseLeg er evidensbaseret og bedst muligt tilpasset virkeligheden i dagtilbud. 

Effekter af LæseLeg i vuggestuen og dagplejen

LæseLeg har en signifikant positiv effekt på 1-2-årige børns kommunikative kompetencer, det viser et effektstudie udarbejdet af TrygFondens Børneforskningscenter.

LæseLegs betydning for børns deltagelsesmuligheder og fællesskaber

En analyse af inspirerende pædagogisk praksis af Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet.

Effekter af LæseLeg i børnehaven

Et studie udarbejdet af Dorthe Bleses og Benedicte Donslund Vind fra Trygfondens Børneforskningscenter, der har fokus på, hvilken effekt LæseLeg har på børns sproglige udvikling i børnehaven.

Børneperspektiver på LæseLeg

Lektor og specialist i børnepsykologi Grethe Kragh-Müller undersøger børns perspektiver på LæseLeg. Find rapporten og interviews her.

Evaluering af aktuel udbredelse og brug af LæseLeg 2019

Indsigter og anbefalinger i en evaluering, der er udarbejdet af ‘Maple’ vil danne grundlag for en tilpasning og videreudvikling af LæseLeg.

Følgeforskning af LæseLeg: effektstudie 2 og langtidsstudie

Professor i udviklingspsykologi og leder af Børnesprogklinikken ved Aalborg Universitet, Kristine Jensen de López afdækker, hvordan LæseLeg er et godt redskab for pædagoger, der arbejder med sprogsvage børn. 

Glemt password?

Indtast venligst dit brugernavn eller din e-mailadresse. Du vil modtage et link til at oprette en ny adgangskode via e-mail.

Log ind