LæseLegs betydning for børns deltagelsesmuligheder og fællesskaber

Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet, har undersøgt den inspirerende LæseLeg-praksis med fokus på LæseLegs betydning for børns deltagelsesmuligheder og fællesskaber.

Studiet viser blandt andet, at LæseLeg kan have en positiv betydning for børn, der sjældent kommer til orde, og børn med et lille sprog, der normalt har svært ved at indgå i relationer med andre børn. Studiet peger på, at det blandt andet handler om, at størrelsen på LæseLeg-grupper giver tryghed, og at det hjælper, når børnene har en særlig interesse i bogens emne.

Læs rapporten her.

30. maj 2023

Børns relationer og deltagelsesmuligheder

Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet, har undersøgt den inspirerende LæseLeg praksis med fokus på LæseLegs betydning […]
24. november 2022

Studier om LæseLegs betydning i børnehaver

To studier undersøger betydningen af LæseLeg for børn i 3-6-årsalderen. De to studier danner baggrund for den fortsatte videreudvikling af […]
22. september 2023

LæseLeg hjælper de stille børn

Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet, har undersøgt den inspirerende LæseLeg praksis med fokus på LæseLegs betydning […]
14. februar 2024

Åbenhed på børnenes interesser og perspektiv

Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet, har undersøgt den inspirerende LæseLeg praksis med fokus på LæseLegs betydning […]
14. februar 2024

Rutiner

Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet, har undersøgt den inspirerende LæseLeg praksis med fokus på LæseLegs betydning […]
Glemt password?

Indtast venligst dit brugernavn eller din e-mailadresse. Du vil modtage et link til at oprette en ny adgangskode via e-mail.

Log ind