Seneste nyt

De allerfleste nyheder deler vi på LæseLegs Facebookside, men når vi har brug for at uddybe noget, så skriver vi det her.

2023

22. september 2023

LæseLeg hjælper de stille børn

Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet, har undersøgt den inspirerende LæseLeg praksis med fokus på LæseLegs betydning […]
30. maj 2023

Børns relationer og deltagelsesmuligheder

Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet, har undersøgt den inspirerende LæseLeg praksis med fokus på LæseLegs betydning […]
2022

24. november 2022

Studier om LæseLegs betydning i børnehaver

To studier undersøger betydningen af LæseLeg for børn i 3-6-årsalderen. De to studier danner baggrund for den fortsatte videreudvikling af […]
16. september 2022

LæseLeg i vuggestuen

I Frederiksværk Børnehus arbejder pædagogmedhjælper Michelle Brage med LæseLeg og oplever, at børnene udvikler sig både sprogligt og socialt.
1. februar 2022

Vi folder bogen ud – sammen

Med en ny praksisguide for bibliotekspersonale har LæseLeg og Bibliotekernes Sprogspor indgået et samarbejde om at styrke små børns sprog […]
20. januar 2022

Webinar: Hvad er den gode bog?

Oplever du indimellem, at børnene synes, at det er lidt kedeligt at læse, eller at det mest er dig som […]
20. januar 2022

Webinar: Intro til LæseLeg og kvalitet i de sproglige læringsmiljøer

Hvordan kan dialogisk læsning øge kvaliteten i dagtilbuddets læringsmiljøer? Hvordan kan dialogisk læsning være mere end en sprogaktivitet, til sprogrummet […]
2021

20. september 2021

Nye LæseLeg-pakker

Nye LæseLeg-pakker med nye bøger, nye boghæfter og nye inspirationstavler er landet på hylderne! Så er der spritnye LæseLeg-pakker til […]
7. september 2021

Webinar: Åbn dialogen med børnene

Webinar: mandag den 15. november kl. 16.00-17.00 TILMELD DIG WEBINARET VED AT KLIKKE HER Kender du det, at du i […]
7. september 2021

Webinar: Sprog, leg og læsning

Webinar: onsdag den 10. november kl. 16.00-17.00 TILMELD DIG WEBINARET VED AT KLIKKE HER Hvordan hænger sprog og leg sammen? […]
23. august 2021

LæseLeg og børn med sproglige udfordringer

“Jeg oplever, at de børn der har sproglige udfordringer, ofte også har nogle andre udfordringer.” Sådan lyder det fra pædagog […]
18. august 2021

At arbejde kreativt med LæseLeg

Dialogisk læsning kan udfolde sig på mange måder, og børn, der har et lille sprog, kan have svært ved at […]
3. maj 2021

LæseLeg – giv sproget vokseværk

Pædagog Dorte Pedersen fra Børnehuset Villa Kulla fortæller om, hvad LæseLeg kan i deres institution.
12. marts 2021

LæseLegs betydning for børns sociale relationer

Nyt forskningsprojekt: Lektor og ph.d. i pædagogisk psykologi Lone Svinth er sammen med Mary Fonden ved at søsætte et forskningsprojekt, […]
8. marts 2021

Grethe Kragh-Müller om børn og læsning

Lektor og specialist i børnepsykologi Grethe Kragh-Müller fortæller om, hvad pædagoger med fordel kan være særligt opmærksomme på, når de […]
2020

23. november 2020

LæseLeg og Den styrkede pædagogiske læreplan

LæseLeg gør arbejdet med Den styrkede pædagogiske læreplan til – ja, en leg! Ambitionen for den styrkede pædagogiske læreplan er, […]
Glemt password?

Indtast venligst dit brugernavn eller din e-mailadresse. Du vil modtage et link til at oprette en ny adgangskode via e-mail.

Log ind