Børn med sproglige udfordringer

Få inspiration til, hvordan du bedst inkluderer børn med sproglige udfordringer. 

22. september 2023

LæseLeg hjælper de stille børn

Lone Svinth, ph.d. i pædagogisk psykologi ved Aarhus Universitet, har undersøgt den inspirerende LæseLeg praksis med fokus på LæseLegs betydning […]
23. august 2021

LæseLeg og børn med sproglige udfordringer

“Jeg oplever, at de børn der har sproglige udfordringer, ofte også har nogle andre udfordringer.” Sådan lyder det fra pædagog […]
20. november 2017

Remseeventyret Sørens Hus

LæseLeg introducerer en gammel sprogleg i ny forklædning: Remseeventyret Sørens Hus. Fortællingen kan tilpasses, så det kan bruges til børn […]
15. november 2017

Klumme: De mest udfordrede skal have ekstra hjælp

De børn, som er sværest at læse højt for, er ofte dem, der har mest brug for det. Lektor på […]
16. december 2016

Klumme: Findes der svære ord?

Hvorfor er ”en klinke” et svært ord, når ”at vinke” er et ord, som børn lærer betydningen af, ofte før […]
Glemt password?

Indtast venligst dit brugernavn eller din e-mailadresse. Du vil modtage et link til at oprette en ny adgangskode via e-mail.

Log ind